Helyi élelem bemutatkozás 1. - A Fuchs-Tej bemutatkozik

 
Bár napjainkban az egészséges táplálkozás egyre nagyobb hangsúlyt kap, sokszor megfeledkezünk a teljes értékű tejtermékek fogyasztásáról. A természetesség igénye azonban nem  csupán múló divat, az egészségünkért valamennyien felelősek vagyunk.

Fuchs Imre évtizedek óta készíti teljes értékű tejtermékeit. Jelenleg tehén- és kecsketejet, tejfölt, sajtokat, túrókat, gomolyákat és joghurtokat készít, termékkínálatát azonban folyamatosan bővíti és már Gödöllőn is megnyitották tejboltjukat a Dózsa György út 13. szám alatt.


Bemutatkozás:
"Nevem Fuchs Imre, a Fuchs Tej Kft. névadója és alapítója. 1954-ben születtem Balassagyarmaton. A gödöllöi agráregyetemen állettenyésztési karon végeztem. Szüleim mindig foglalkoztak háztáji állattartással, így én is folyamatosan segítettem a szüleim munkáját. Később 2 szarvasmarhát vettem, de mivel a tejre nagy kereslet volt és mindig arra törekedtem, hogy a minőség a legmagasabb fokon legyen, igy az évek alatt az állományt jelentősebb létszámra növeltem. Az állomány minőségi tejtermelése érdekében fontos szempont, hogy a takarmány természetes eredete biztosítva legyen.

Könyvekből igyekeztem elsajátítani a tehéntejből készíthető termékek technológiáját. Ez a termelés nagyon kezdetleges módszerekkel, házunknál kialakított helységben kezdtem el, de így is jó minőségben. A termelés volumen növekedése, valamint a termékek minőségének biztosításának érdekében elkerülhetetlenné vált egy kis háztáji EU szabványoknak megfelelő tejüzem építése. Ez 2006-ban saját erőből megtörtént, ahol már lehetőség nyílt a termékek skálájának kibővítésére. A termelés háztáji jellegét megőriztem, valamint hogy az egészséges táplálkozás fogyasztóink részére biztosítva legyenek, az állomány természetes takarmányozása az új telepen is kialakításra került.
A tehéntej termelés és feldolgozás mellett kecsketej feldolgozás is kialakításra került, az egészséges táplálkozás érdekében."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése